דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סקירת התפתחות עיצוב לוגו Apple מיום היווסדה ועד היום 

מאת    [ 31/10/2011 ]

מילים במאמר: 370   [ נצפה 2812 פעמים ]

סקירת התפתחות עיצוב לוגו Apple מיום היווסדה ועד היום

סטיב ג'ובס אחד מענקי התעשייה העולמית, איקון חדשנות, מהמשפיעים ביותר בעולם התקשורת והמחשוב בעשור האחרון, גורו למליוני מאמינים מחזיקי איימק, אייפון, אייפד, אייפוד, ושאר גאג'טים אחרים הלך לעולמו השבוע (אוקטובר 2011) כאשר חברת Apple בעלת ערך שוק מהגבוה שהיתה אי פעם מאז היווסדה ומהגבוהים בעולם.

מצאנו לנכון לבחון את האבולוציה בלוגו Apple כאחד מהמותגים המוכרים והחזקים בעולם.

אפל חוללה מהפכה בתחום המחשוב והתקשורת האישית מיום הקמתה בשנת 1976 על ידי סטיב ג'ובס, סטיב ווזניאק ורונלד ויין. במשך עשרות שנים, אפל הציגה באופן מתמשך ועיקבי מוצרים פורצי דרך ואביזרים שבאו לקרוא תיגר על חסמים טכנולוגיים ותפיסתיים של הצרכן. כל אלה הפכו אותה לאחד המותגים המוכרים והמשפיעים בעולם ואת עיצוב לוגו של החברה וה IDENTIY שלה לאחד החזקים.

את השם "אפל" המציא סטיב ג'ובס שבאותה תקופה דגל בטבעונות המטיפה לאכילת פירות בלבד, שבניגוד לאכילת שורשים וחלקי צמח אחרים, אינה הורגת את הצמח. סטיב הציע לשותפיו להציע שם טוב יותר, אך כשכזה לא עלה דבק השם "אפל". השם  "מקינטוש" מקורו גם בסוג של תפוח.

הלוגו הראשון של אפל עוצב על ידי רונלד ויין בשנת 1976, הלוגו הוא למעשה ציור מורכב המתאר את אייזק ניוטון יושב תחת עץ כאשר תפוח נופל לראשו, את הלוגו מעטר סרט שעליו רשום שם החברה ובמסגרת מסביב ללוגו מופיע ציטוט טקסטואלי.

הלוגו הראשון של אפל השתנה באופן מהיר לאחר כשנה על ידי המעצב Rob Janoff שעיצב לוגו מודרני בצורת תפוח. לדברי המעצב הנשיכה בצד ימין של הפרי תוכננה כדי שאף אחד לא יוכל לחשוד שמדובר במקרה בעגבניה. צבעי הלוגו היו פסים בצבעי הקשת יש אומרים בהשראת חוקי הפרדת האור והצבעים של ניוטון ויש אף שטענו למחווה לעץ הדעת בגן העדן או בהשראת סיפור מותו של Alan Turning אבי המחשב המודרני ששם קץ לחיוו על ידי אכילת תפוח עם ציאניד. לכל הדעות לוגו חדש, פשוט, ברור וללא שם החברה על גביו.

לוגו התפוח הצבעוני היה בשימוש במשך תקופה ארוכה (22 שנים) עד אחרי חזרתו של סטיב ג'ובס לחברה בשנת 1997. באותו זמן עוצב לוגו מחודש ובמקום צבעי הקשת נעשה שימוש במראה חד גוני יותר מודרני, מלוטש בצבע אלומיניום. הלוגו החדש אומץ בחום ע"י העובדים והלקוחות בכל רחבי העולם ועד היום ללא שינוי מעטר את כל מוצרי החברה ונחשב לאחד הלוגאים החזקים בעולם.

כותב הינו יוגב זורע, שותף ומנהל מחלקת קריאיטיב בחברת logo4biz.com אשר הוקמה ע"י חברת פרופגנדה בעקבות ניסיון רב שנצבר מעל 10 שנים בתחום העיצוב השיווקי בארץ ובעולם. ב Logo4biz נבנה מודל מדוייק לאספקת שירותי עיצוב ללקוחות קטנים ועסקים חדשים המתבסס על עבודה משותפת של מעצבי החברה מול הלקוח מהשלב הראשוני של בניית הבריף הקיריאטבי, דרך העבודה על הקונספט הגרפי של הלוגו ושלבי תיקוני הוורסיות ועד קבלת הקבצים הסופיים. http://www.logo4biz.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב